Thursday, October 31, 2013

Sahabat


Video: was taken few months ago.

Singing sambil Drive dengan Sabahat paling istimewa kurniaan Ilahi.. 

Saat kepala tengah pusing pikirkan masalah duniawi... 

Derang ni pengubat hati laraku... 

My pengarang jantung.. 

My Sweets... 

Sebenarnya hari ini pelbagai perkara yang ingin ku tuliskan tapi terlalu banyak perkara yang bermain diminda dan menjadi hay wire... berkecamuk... bercampur aduk.... 

at the end i look at this video and it touch my heart its them that really close to me.. 

Nothing much... Nothing more... Nothing less.. 

They are everything.. 

Semalam i watch "Jodoh itu Milik Kita" Episode  32. i nih jarang tengok tv.. tapi semalam ada masa sikit and ada part that really touch my heart.. where Dahlia went to see her ayah to seek some advice and kata-kata semangat untuk dirinya.. 

Kata-kata Ayah lia sangat menyentuh hati dan perasaanku...
  
"Lia, ayah tahu Lia sayangkan Aariz dan Lia takut untuk kehilangan dia, Tapi kita ni Orang Islam, Ugama kita nih menegah kalau kita menyayangi seseorang melebihi Allah dan Rasul, hidup kita akan jadi tak tentu arah, lebih-lebih lagi dalam soal cinta, hidup kita dah hayal dengan cinta, tenggelam tanpa tujuan, tapi lain kalau cinta kita itu kerana Allah, Dia akan menguatkan keimanan, Dia beri Kekuatan dan Ketenangan dalam segala menempuh dugaan. Ayah tahu Lia seorang yang kuat berjuang dan bertahan dan mempertahankan perkahwinan Lia dan Ayah rasa Bangga anak Ayah yang dulu Kecik berhingus... Sekarang dah Besar dah berSuami tak pernah putus asa, tak pernah beralih arah untuh pertahankan rumahtangga dan tidak pernah rasa terlintas sekalipun untuk melawan suami, Insyaallah Lia, Kalau Aariz tuh jodoh Lia yang ditentukan oleh Allah lambat laun dia akan kembali pada Lia dan buat yang terbaik untuk Lia, Dah lahhhh!! jangan menangis Buruk Ayah tengok anak Ayah ni menangis" 

 Terusku panjatkan doa supaya diriku dan suami dan juga ibuku dan ayahku moga dipanjangkan Jodoh hingga ke akhir hayat hingga ke akhir nafas... 

thats all for today my luahan hati..

with Lots of Love
me ;) 

NoTe: "Let your mess be your message. Don't let your trials get you down, but let them inspire someone else." - Happy Thursday loves.. ;)

No comments:

Post a Comment