hye!! welcome to my lovely blog +Follow | Dashboard

Thursday, March 28, 2013

Dialah Sahabatku

Semakin hari samakin sesak nafasku...
Bagaikan terhenti...
Kekuatanku bagaikan hilang...
Walaubagaimanapun kucuba bangkit...

Syukurku padaMu Ya Allah kerana Dia untukku...
Walau lemah langkahku...
Dia bersamaku...
Walau sesak hatiku...
Dia setia bersamaku...

Dia Berjuang bersamaku...
Dia hapuskan airmataku...
Dia juga hapuskan segala kesedihanku..
segala keperitan kami tempuh bersama...

Betapa sesuatu itu mengoyah keimananku..
Bagaikan ingin pergi meninggalkan segala keperitan...
Tapi tidak aku harus bangkit dan kuat untuk mereka yang aku sayang..
Gelak Tawa mereka buat aku sedar betapa mereka perlukan aku...

Si Dia mendukungku...
Dialah Semangatku...
Dialah Duniaku...
Dia Segala untukku...

With Lots of Love
Me

Note: "Never ignore a person who loves you and cares for you. One day, you may realize you've lost the moon while counting the stars." - Happy Thursday Loves!! ;)






Tuesday, March 26, 2013

Langit Biru

Langit yang biru...
Bagaikan mendengar keluhan hatiku...
Hujan merintik bagai memahami hatiku...

Langkahku lemah...
Kesian melihat mereka yang tak berdosa...
Dilahirkan tanpa tahu apa erti dosa semalam...

Aku pasrah.. dan aku redha...
Segalanya adalah kehendaknya...
Langit bagaikan mendengar...

Hujan turun bersama angin yang kuat....
Kupejamkan mata...sambil mengalir air mata...
Kumohon keredhaan dari yang Maha Esa...

Semoga diberi ketenangan dalam hatiku...
Semoga Allah bantu mereka yang tak berdosa...
Semoga Allah Permudah segala urusan...

Dan semoga tabah hadapi ujian dariNya...
Yang pasti segala ada hikmahnya....

with lots of Love
me

Note: Hidup ibarat roda, adakalanya kita di bawah, adakalanya kita di atas, bersyukurlah kerana kita masih dpt meneruskan kehidupan. #SantapanMinda 





Tuesday, March 19, 2013

Cinta

Berkata tetang Cinta...
Apa itu sebenarnya Cinta....
Adakah ia satu pengorbanan...
Adakah ia hanya air mata...

Cinta memberi dan menerima...
Cinta untuk dimiliki...
Tak kira usia...
Kita perlu sangat cinta...

Cinta ada bila saat kita susah...
Cinta ada saat kita jatuh...
Cinta itu pengorbanan yang paling mahal..
Cinta itu Kasih Sayang dan kurniaan dariNya..

Cinta....

Cinta datang dan tak mungkin pergi...
Cinta datang untuk selamanya...
Cinta lahir dari hati yang ikhlas...
Yang pasti cinta itu paling Suci dari lubuk hati.

with Lots of Love
me ;) 

note : Berilah cinta tanpa meminta balasan dan kita akan menemui cinta yang jauh lebih indah.

Wednesday, March 13, 2013

Ketawa dan Tangis

Hari ni kau ketawa...
Bagaikan lupa segala-gala..

Esok kau menangis..
Hati bagaikan kaca berkecai...

Hari ni kau ketawa mengilai..
Gelak bagaikan orang yang paling bahagia..

Esok kau menangis...
Bagaikan hilang segala...

Hari ni kau ketawa....
ketawa sampai keluar air mata...

Esok kau menangis...
Menangis hingga kering air mata...

with lots of love
me ;)

Note: Permulaan sabar adalah pahit, tetapi manis akhirnya.


Monday, March 11, 2013

Tuah

kita tak tahu kat mana Tuah kita...
jangan tunggu Tuah datang pada kita...
tapi kita usaha dan terus mencuba...
tanpa rasa takut...

kuatkan semangat untuk dapat apa yang kita mahu...
halangan jadikan cabaran...
nak dapat Tuah pun bukannya senang..
sekali dapat jangan sekali lepaskan...

Tuah bukan datang beribu kali...
Tuah datang kepada yang layak menerima..
segala penat lelah tuah pasti datang...
kau layak bila kau usaha..

tanpa rasa jemu...
tanpa rasa takut...
tanpa rasa penat
tanpa rasa rugi...

setiap hari berdoa....
setiap hari memohon padanya...
tanpa peduli peluh menitik ke bumi...
mulut pon tak berhenti-henti berdoa...

kuatkanlah semangatmu demi anak bangsa kita...
demi keluarga tercinta...
demi kasih sayang yang kita ada...
demi diri kita jua..... 

with lots of love
me ;)

Note: Makbul tak makbul doa kita adalah rahsia Allah. Jgn pernah jemu berdoa, sebab Allah tak pernah jemu mendengar suara kita ketika berdoa.







Friday, March 8, 2013

Sendiri

Kau sendiri bila kau sakit...
kau sendiri bila kau jatuh...
kau sendiri bila kau susah..
bila sakit kau jerit kuat-kuat panggil mak ayah kau tu pun kalau masih ada...
tapi kalau tak ada kau nak jerit nama siapa? nenek? Atuk?
masa tuh lahhh kau ingat Tuhan...
macammana pun akan sendiri...

masa senang kawan-kawan pun ada sekeliling...
masa sihat... masa cantik.. masa banyak duit...
tapi masa tuh hilang bila kau tak ada apa pun....
syukurlah kalau masih ada yang sayang...
syukurlah kalau masih ada mak ayah...
syukur lah...

tapi kau tetap sendiri...
bila kau mati...
masa tuh kau nak jawab ngan Tuhan sendiri...
sendiri .. semua sendiri....
akhirnya sendiri...

letih bila tengok perkauman sana sini...
letih bila tengok anak bangsa melayan buruk sesama sendiri..
hebat sangat... kau takkan hebat bila kau masuk Liang Lahad..
duduk dalam gelap gelita sendiri..
kau jerit sedalam dalam mana pun takkan ada siapa pun yang dengar...
kau sendiri... 

Segalanya jadi tiada erti... tiada makna...
bila kau sendiri...
tapi dari lubuk hati sedalam-dalam
syukurlah segala yang ada...
segala kasih sayang.... 
segala persahabatan akanku ingat sampai akhir hayatku....

with lots of love
me ;)

Doaku: Ya Allah, berikanku pelangi untuk setiap hujan, senyuman untuk setiap tangisan, rahmat untuk setiap cubaan dan kekuatan untuk setiap dugaan... amin



Thursday, March 7, 2013

Kita Tak Tahu

Kita tak tahu apa akan jadi pada kita...
kita tak tahu bila kita sakit...
kita tak tahu bila kita tersungkur...
kita tak tahu bila kita susah..
kita tak tahu bila kita mati sekalipun...
kita memang tak tahu...
hanya Allah swt yang tahu...
kita hanya perlu buat yang terbaik dalam hidup kita..

Hargai semua... apa yang ada pada kita..
semuanya sementara...
semuanya hanya dipinjamkan olehNya...
kita memang tak tahu...
kita tak tahu brapa lama kita akan senang..
kita tak tahu berapa lama kita kat atas...
kita tak tahu takdir kita
kita TAK TAHU...

with Lots of Love
me ;)

My Athyrah Turns 12

Pejam celik pejam celik umur anakku Athyrah dah mencecah usia 12 Tahun...
ntah kenapa hati nih rasa nak nangis kuat-kuat...
bejuraian air mata aku...memikirkan anakku dah dewasa...
tak dapat aku nak gambarkan perasaan aku sekarang...
Hanya Dia yang tahu...

Terlalu banyak liku yang dah kulalui...
Sepanjang membesarkan anak-anak...
 Dugaan dan ujian... syukurlah kami bertahan sehingga hari ini...
semoga bertahan selamanya hingga hujung Nyawa...

Tyra juga akan menghadapi UPSR this year...
Harap Tyra dapat buat yang terbaik...
dan yang terbaik dah termampu mama and abah akan berikan padamu sayang...
sampai kapan pun kami akan sentiasa disisi.... 

 Ya Allah swt... aku mohon dariMu kekuatan...
Dan kau panjangkanlah umurku...
ibu bapaku... suamiku...
dan semoga rumahtanggaku ini bertahan hingga keakhir hayatku...
aminn ya rabbal alamin.....

with lots of love
me ;)  

 
This Blog is Protected. Writen By Edlidza Design By Cik Mun