Monday, October 28, 2013

Unpredictable Monday that Blues

Uols semua sihat??.. i sihat alhamdulillah. ceh macam tulis surat cinta sehhh. hihihihi.. apapon hope everything is ok insyaallah... i agak sibuk sedikit tapi masih boleh control lagi.. tapi lunch dah terlajak tak perasan lansung dah masa rehat... since dah lambat so i decide tapau je lunch kat Cafe bawah my office je... just had a small and quick lunch… konon diet sangat… lallalaa… really hope dapat cecah berat yang di idamkan dan harap berjaya kali ini… Gambattee!!! Bila berat badan mula bertambah mula laaa rasa tak best… pakai baju pon dah rasa sendat, ketat and macam-macamlah.. so kena take action cepat-cepat before its too late… Terpaksa laaa jaga badan nanti baru en somi sayang kihkihkih… nothing much pon I just jaga pemakanan dan sikit-sikit jeee beriadah.. Alhamdulillah setakat nih Nampak bersemangat tak tahu lah esok lusa… semoga diriku terus bersemangat demi kehidupan yang lebih sihat insyaallah.. 

So talking about Unpredictable, susah nak cakap now days macam-macam hal dan yang pelik-pelik dah pon berlaku.. Cuma kesedaran dalam diri jek kurang... siapa yang bole meramal apa yang nak jadi coz everything is Unpredictable… kita bukan Tuhan.. Kita bukan special sangat boleh tahu apa yang nak jadi.. tapi apapon kita tetap kena berhati-hati. Manusia pun dari dulu kini dah selamanya tetap sama tapi tak serupa.. dalam hati kita tak boleh nak baca. Siapa mereka atau diri mereka yang sebenar ataupun apa perasaan jauh dari dalam. Selagi kita tak berkawan dengan seseorang itu selagi itu kita takkan kenal hati budi dia dan juga kita memang takkan tahu the true colors of the person itself. 

Life is Unpredictable. Sometime its hard and even hurts… sometimes its good and positive but sometime its bad. Hati-hatilah dalam melakukan sesuatu… kita tak tahu siapa pun musuh kita.. dan kat mana-mana pon ada.. kadang-kadang kawan baik pon boleh jadi musuh kita… ye lah manusia boleh berubah bila-bila masa.. now days orang sanggup buat apa sahaja demi matlamat tercapai.. kadang-kadang life style yang buat now days manusia cepat hanyut… ada yang sampai sanggup biarkan maruah tergadai. Hope kita tak macam tu lah… even ada yang sanggup nak menjatuhkan orang lain demi pangkat ataupun darjat… ya Allah mintak jauh dari semua yang tak baik dan negative.. 

Mintak semat dihati moga diberi kekuatan dan dijauhkan dari perkara-perkara yang memudaratkan diri serta keluarga. Semoga kita semua sentiasa dilindungi… semoga juga diberi pemimpin yang hebat, yang baik, yang soleh supaya dapat meminpin kita semua kejalan yang redhai olehNya insyaallah. Disebabkan life nih unpredictable so baik kita jaga apa yang patut… especially mereka yang kita sayang… parents kita tuh sementara ada nih lahh kita kena jaga.. kita tak tahu bila ajal kita. Bila-bila masih Allah swt boleh tarik segala-galanya sekelip mata…  paling penting life is about to choose… so pilihlah yang terbaik untuk diri dan serta keluarga….


my Monday that Blues...
^__^ 
with Lots of Love 
me ;) 

NoTe: "Use your voice for kindness, your ears for compassion, your hands for charity, your mind for truth, and your heart for love."

No comments:

Post a Comment