hye!! welcome to my lovely blog +Follow | Dashboard

Wednesday, May 8, 2013

Sama tapi tak serupa...

Kalau dah nama manusia kita sama jerr...
rambut pon boleh kaler....
mati pon sama jeee...
we are all equal...

Tapi Allah jadikan kita manusia...
yang macam-macam perangai dan ragam....
ada yang suka tunjuk muka kalau tak suka...
macam budak kecik gitu...

Ada yang rilek je walau apapun keadaan...
macam aku... kihkihkih...
Ada yang tenang jer bila ada masalah...
Ada yang mulut suka melaser tanpa fikir panjang...

Apapun bagi aku kita semua manusia tetap sama...
kalau kau boleh gerenti kau boleh masuk syurga yes kau hebat...
cakap kosong tiada berguna...
janji sana sini...cakap gempak sana sini hakkk pui!!!

Ada yang baru pakai keta tahap tak berapa nak gempak pun dah kepoh...
eksyen tahap tak ingat siapa diri sendiri...
kalau duit banyak mana pon... boleh ke bawak ke syurga??...
tepok lah dada tanya pada hati....

harta kat dunia tak janji masuk syurga okehh....
pergi berjalan kesana-kesini... yang tersayang buang ke tepi...
kalau yang tersayang dah mati.. masa tuh kau rasa dunia pun pergi...
masa tuh baru tahu nak hargai diri...

tak payah nak berlagak sangat didunia ini...
akhirat belom pasti kau boleh berlagak macam ini...
kat dunia kau meninggi diri...
kat akhirat pun jangan lupa tinggikan lagi...

haihhhh.... ni la manusia... ada pegangan tapi semua lari kelaut...
yang bangsa lain bersatu hati tapi yang harapan bangsa sendiri bersatu hati sendiri...
yang bangsa lain tepuk tangan sukanya hati...
girangnya hati bagaikan kau dikaki...

Semoga terbuka hati dan minda kita semua...
Semoga apa yang terjadi ada hikmahnya...

with lots of love
me ;)

note: "Hasad itu memakan kebaikan seperti api memakan kayu."

No comments:

Post a Comment

 
This Blog is Protected. Writen By Edlidza Design By Cik Mun