Wednesday, November 10, 2010

Status yang kat FB, YM, BBM n others yang berkaitan...

Hari nih aku nak cerita about status…

Sebelum aku membentangkan hujah aku ingin memohon ampun kepada semua sekiranya apa yang aku nak g share nih akan mengguriskan perasaan korang… adakalanya kalau mebaca belog aku nih korang kena pakai helmet for safety first bak kata abang ahadiat hikkkk…

Ok kita nih semua manusia biasa.. dan aku pasti semua orang mesti nak share bende yang bende best dengan kawan-kawan, sahabat handai, or even relatives… so aku rasa sepatutnyer status kita yang ada kat FB, BBM, YM or what evalah yang korang tahu it meant for in general betul tak?? klu aku silap maafkan aku … general maksud aku bende status yang agak tak terlalu peribadi.. kadang aku tengok ada setengah orang mecarut pon ada… ko nak marah kat orang pon takkan ko nak bagitahu satu dunia .. ko nyer luar dalam peribadi pon nak citer ke?? muahahhahahah opsss sowi again…. Patot kita tunjuk contoh yang baik kepada mereka diluar sana.. But then again perkara in general laaa kan.. kita nih semua adult. Ada yang dah kawin ada anak… ada yang educated belajar tinggi2 … so we must think laa b4 we act… takkan ko nak tunjuk pangai tak senonoh ko kat org… mencarot kat status plakk tuhh ada ke patut… bg aku x patut laaa…. Ramai orang melihat gelagat dan perangai kita… tak malukah bile adik-adik kita tengok n baca… kot yer pon nak amik perhatian. .. rilek2 laaa.. heeeeee :D

We can always say things in nicest way what …I mean not too direct laa … marah org kat status owhhhh come on.. tapi apapon kita semua bebas nak tulis or kata apapon yg kita suke.. tapi kita nih orang melayu so ada kala kenala beradab… it’s just good to be our ownself but then again klu nak marah or ada masalah there’s always a way to solve it. Bukan nak maki x tentu arah.. kalau perlu seek for help or mintak advice or g jumpe pakar psikitari ke hahahahahah..or ko g lepas geram kat track keta ke …ko g panjat gunung ke…ko buat laa apa ko suke asalkan ko rasa release… kat status kita patut share bende yang menarik tertarik…. Klu sedih ko buat jer status ko tgh sedih .. ko ko marah ko tulis jerr marah…muahhahaha… jgn nak maki plak kan…. Haper ko nak maki org n burukkan org kat status ko hingat ko bagus ?? ko hingat ko baik ?? akakkakakaka.. tp sebenarnyer ko menunjukkan kelemahan ko sendri .. betol takk..?? ko nak bgtahu orang yang ko lemah ke wehhh?? Jangannnnn x baik untuk kesihatan… rilekss n be cool… istifar mak aku kata hiksss.. or g amik air semayang n g semayang sunat dan doa mintak Allah tenangkan hati…

Kalau kita susah ada orang lagi susah… ada orang lagi tragis masalah… masalah kita yang tak seberapa nih alaaaaaa rilek2 jerrr and be cool la beb…. Aku nih tak laaa kata aku bagus.. tapi aku selalu jadikan apa jadi pada diri aku as a teladan or improvement utk diri aku untuk maju kedepan… bukan buat aku jd lemah..tp jadikan aku lebih kuat… kuat dan betenaga muahahahha… masalah yang melanda yang buat kita jadi lebih dewasa dan berwaspada… apapon setiap yang terjadi pasti ada hikmahnya betol tak kawan2…  rilek la ehhh b cool ….jgn maki maki x baik untuk kesihatan .. klu ko rasa ada bran ko g maki depan2 org tuh … tak yah nak tunjuk power kat status jerrrr hahahhahahaha .. apapon semoga kita semua kuat dan tabah hadapi ujian yang diberikan… jadikan pengajaran dan pedoman.. tak perlu laa nak merugikan diri sendiri dengan melakukan perkara yang bodoh dah tidak berguna.. Bahasa Jiwa Bangsa… cewahhhhh class nokkkk akakkakakka…

rilekss wehhh aku chow dulu ehhh… baiii.. :P

with lot of love
me;)

2 comments:

  1. sb org da angp FB tuh mcm diary..blh luah apa yg nk d luahkn...dlu i pun cam tuh gak..but since bf mrh, so i x post pape lg kt status tuh..(sb i xnk da mtk phatian.. :p) apa2 pun,i stju sgt ngn ckp u.. :)

    ReplyDelete
  2. heyyy thanks kathy for ur comment ... we all human n human do make mistake ...so kita sama2 jdkan pengajaran k ;)

    ReplyDelete