Monday, November 1, 2010

soal hati

im sure semua orang penah dengar orang kata tepuk dada tanya selera ... tepuk dada tanya pada hati .. aku rasa mesti ada ... yang pasti segalanya ada pada hati dan nawaitu... niat ... apa yang kita nak dalam hidup...kalau kita nak bahagia ...kita cari kebahagiaan tu ... tapi tulah kan byk si gila dengki kianat yang tidak boleh melihat kebahagiaan orang lain..ada jugak yang buat sesuatu dengan cara halus, ghaib atau apa sahaja supaya dapat tengok sebuah keluarga seseorang itu hancur. aku tak tahu apa nak panggil orang macam ni.. dan aku rasa orang macam nih tak payah hidup pon tak pe...

ada bini org selingkuh sbb lelaki diorang selingkuh... ada laki selingkuh sbb tak tahan godaan.. aper kes .??? semua dah macam tak takut dosa wehhh ... aku tak paham siyes aku tak paham.. patut kita bahagia tengok orang lain bahagia ...dan apabila kita rasa bahagia tengok org bahagia.. insyaallah bahagia tuh akan datang dlm hidup kita ... semua dugaan dan cubaan ada hikmahnya...

sekarang nih macam2 cara Allah nak menguji kita.. kita kena kuat hadapinya.. my mom salu pesan.... everytime kita ditimpa ujian kita istifar banyak2 ... ingat padaNya ..bukan benci padaNya ... tapi zaman sekarang nih tahu tahujer lahhh orang akan buat macam2 cara nak bagi api ..nak bg org mengamuk... cabar mencabar... huh mmg setan betul ..

yang bini org x der duit pinjam ngan laki org... mcm2 kes aku tgk depan mata aku ... padahal kawan pompuan , sedara mara ramai yang boleh bantu ... alih-alih cari gak laki orang... niat apakah ??? kalau niat baik tak apalah kan ... tapi kan x manis ... kita nih kalau nak elak orang salah paham macam2 cara... tapi tuh lahh kadang akal pendek ... kalau lah laki a.k.a. suami dapat tahu ...apa agaknya perasaan diorang ??? bini aku x der duit g pinjam ngan jantan ... kesiannn... apa guna ada laki klu laki sendiri x leh nak tolong bini.. apapon pucuk pangkal hati.. hati laaaaaa... dan at the same time apa guna bini klu bini pon sama x leh nak tolong laki kalau laki dalam kesusahan... apa guna jadi laki bini klu tak boleh nak tolong each other betol tak ?? ... masa baru kawin semua boleh ... dah kawin takkan tak reti nak komunikasi ... betapa pentingnya komunikasi bile berumahtangga... tapi besa laaa bende2 macam nih memang tak boleh nak elak... orang akal pendek wehhh memang tak dapat nak nolong ...

apa yang aku nak tekankan sebenarnya adalah ko kalau ada masalah fikir-fikirlah dulu sebelum amik tindakan. bukan main redah jer.. Allah kurniakan kita akal dan fikiran. otak untuk berfikir .. pilihan ada banyak ... dan kita pilih yang terbaik ...klu x mampu buat cara x mampu .. tapi tulah hidup nak mewah ..pastu men laaaa swipe sane swipe sini pastu terduduk tgk bil sampai .ihihihi. apapon kita ada banyak cara untuk selesaikan masalah ..cuma nak or tak nak jerrrr .... cara baik banyak ..jangan cari cara x elok betol tak ?? :P

ritu aku tgk citer tajuk sumayyah ... not bad citer tuh ... good moral story ... kalau orang x amik iktibar aku tak tahu laa nak cakap apa... jgn ingat sedap kat dunia jer wehhh ..akhirat kita x tahu lagi macammana ....setiap perbuatan pasti ada pembalasan .. tak takut kah ??? dimana ada kemahuan disitu ada jalan ....pucuk pangkal hati beb.. hati ...

masalah sekarang banyak jugak yang orang hati kering .... Tuhan klu nak balas kejup jerrr ... cuma sedar atau tidak jerr .. kita sepatutnya peka dengan keadaan sekeliling dan amik iktibar .. sesekali kita tgk cermin n tanya hati atau dalam erti kata muhasabah diri ...:)aku tak la kata aku baik sangat pon ...tapi aku cuba buat yang terbaik demi masa depan keluarga dan anak-anak aku insyaallah :)



lots of love
me ;)







No comments:

Post a Comment