Saturday, October 23, 2010

Have u Been Hospitalized?? - Part 2

okes let's sambung citerrrr yang tergantung semalam...
selepas doc haslina dah prepare surat reference letter utk aku..
aku teman hubby aku makan jup kat umah ...
then aku paksa hubby aku cepat bawa aku g spital sbb aku dah tak tahan chest pain..

aku sampai around 10pm kat spital kat bahagian emergency..
sunway medical centre... the nurse alhamdulillah
sambut aku dengan penuh mesra..
the nurse terus amik blood pressure n my body temperature...
aku actually x rasa demam just rasa sakit dada jee..
but both are quite high..

then jumpe doc dulu ...
the doc are nice ...mula2 my hubby tunggu luar..
i just listen what doc said ..doc said i tak demam
sangat so maybe sakit biasa jer ...
sesak nafas tuh sbb my muscle yg rasa sakit sbb batuk kuat...
so to be extra cautious the doc nak amik x-ray ..
lepas doc kata macam tuh aku pon rasa lega..

aku g lah amik xray dengan senang hati and hoping is nothing serious....
selepas result x-ray kuar bermulalah rasa nervous aku aku menjelma...
tak tahu kenapa aku rasa nervous..
doc tengok jer x-ray tuh terus die kata "u kena masuk wad sekarang"..
"u nak masuk wad sini or tempat lain? kalau nak masuk
tempat lain i nak prepare surat"
then i said " is it that serious??"
doc said " yes it is.. u had pneumonia.. lung infection
kena treated now if not it will be more worst ..
and the best part you nih tak demam
"
he said it with smile... so aku panggil my hubby..
i said "wait doc i think u better beritahu my hubby
and doc explain to him k.." then my hubby masuk..

after doc explain to my hubby.. my hubby nyer muka berubah... heeee :D
sounds scary... but then again doc said i just need to be treated fast..
no choice have to masuk wad secepat yang mungkin..
then my hubby said "masuk sini ajerlah terus".. me also agree.. :)
after i walk in terus they cucuk me the water and amik blood test ..



doc yang incharge for my sickness is doc Wong..
he is nice.. and he did treat me so nice ...include my hubby..
sibuk tanya my hubby macam2.. hiksss..
sampai kadang aku rasa macam dia police pulak..
heeee :D ..



night 1
i feel really sick my chest really pain ...
they treated me with strong antibiotics..
actually my sickness only can be treated with strong antibiotics..
my hubby went back to take my cloth and things that important..
and guess what??.. my hubby bring 1 travel beg and.....
never forget my favorite gadget..
so that i wont feel bored here.. hahaha he really made me happy..

day and night 2
i'm feeling better.. just that my chest still pain..
my nose block... but my body temp still a bit high..
aku akan gemuk kalau duduk sini lama-lama...
mana tidaknyerr... makan tido makan tido..ahahahha
day 2 only i bukak my gadget n browse around ..
wifi laju gilaaaa (muahahhahahha gelak dalam hati kuar tanduk 2)
my FB friends semua gelak ..sakit2 pon still boleh online..
my girlfriends ramai yang datang include appledia..
my collages also... my aunts and my relative
even my sis in law come and visit me..
i feel really happy..

nak tahu lagi nanti sambung lagilah part 3 ehhh..
i nak rest kejup...

with lots of love ;)
me

2 comments: